5 Ekim 2014 Pazar

Nereden Nereye Eyfel Kulesi!


Ben de isterim Eyfel Kulesi'nin eteklerinden tepesine doğru açılı fotoğraf çekip de buraya koymak;
ama onun yerine Eyfel Kuleli ödev çalışmam var, olur mu?
Pek değerini karşılamadı sanki hı?
Tabi canım. Benim dünyalar güzeli ödevimle o demir yığını yarışabilir mi?! Hiç.


Aslında ödevimin bitmiş halini paylaşmak isterdim ama 1.sınıftaki çoğu çalışmamın fotoğrafını çekmemişim. 
Bu fotoğrafı da küçük eyfelcikleri yapıştırırken sırası karışmasın diye çekmiştim.
Olsun olsun.. İyi ki de bitmiş halini çekmemişim yoksa Eyfel Kulesi yerine benim çalışmamı ziyarete gelirlerdi.
O kadar üne henüz hazır değilim. Ehe.


Eyfel Kulesi'ne hiç çıkmadım. Bırak çıkmayı bahçesinden geçmedim. Okuyan da sanacak Paris'e gitti de Eyfel'e gidemedi. Bir kez daha fakir olduğumu hatırladım şuan.
Bizim gibi fakirler anca internet üzerinden 3D gezer Eyfel'i.
3.katına çıkmış kadar oldum yani.


Kulede şimdiye kadar 400 kişi intihar etmiş. İntihar etmek için bile gidemedim Eyfelciğime ah..
İntihar etmek günah tabiki özendirmeyelim ama güzel yer seçmişler intihar için tebrik ederim.
İntiharların önüne geçmek için açık kısımları kapatmışlar sonradan.

Parislilerin 'Demir Bayan' dediği kulenin inşa sebebi; Paris Dünya Fuarı'na sembol giriş kapısı arayışıdır.

Başlangıçta çokça da tepki alan Demir Bayan, sadece 20 yıl için müsaade almıştı.
Ancak kule iletişim için çok uygun yüksekliğe ulaştığından ve yeni yüzyılda Atlantik ötesi haberleşmeye imkan tanıdığından kalmasına izin verildi.
Ben de o kadar kâr ettiğim yapının kalmasına izin verirdim yani. İletişim falan hikaye.
Aaa şuan resmen mimarlık kültürünü kapitalist zihniyete sattım.


Uyluk kemiğindeki kafes örgülerden ilham alınarak inşa edilen kulede , bu tasarım sayesinde havalandırma problemi ortadan kalkmış.  Cemal Süreya Korseli A'ya, Nazım Hikmet çelik bir zürafaya, arkadaşım Gizem ise bildiğin elektrik direğine benzetti. Seveni çok olduğu kadar sevmeyeni de çok anlaşıldığı üzere.
Bedri Rahmi'nin şiirlerinde Eyfel'i Galata Kulesi ile evlendirmeye çalışmasından bahsetmiyorum bile.
Galata Kulesi'ni yar etmem Eyfel'e. O, biricik Kız Kulesi'nin eşidir. Bu da böyle biline!


İlk zamanlarda o kadar karşı çıkılsın sonra da şehrin sembolü haline gelsin. Nereden nereye hey gidi.
7 yılda bir 25 boyacı tarafından, 60 ton boya ile 15 ayda boyanırmış.
Yapımı dert, bakımı dert.
En iyisi siz yıllar önceki yanlış kararınızdan dönüp yıkın bu kuleyi.
Benim dünyalar güzeli ödevimi gösteririz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder